.

logo




بالفيديو .. الفنان محمد فؤاد يتوعد ويهاجم الموسيقار حلمي بكر : “بتاخد رزقك من شتم الناس”

 

خرج الفنان المصري محمد فؤاد، عن صمته إزاء هجوم الموسيقار حلمي بكر عليه، على خلفية اتجاهه لأغاني المهرجانات، موضحًا أنه لن يصمت تجاه ما قاله بحقه حلمي بكر، لأنه تجاوز لا يغتفر.

وهاجم حلمي بكر، الفنان محمد فؤاد، بسبب طرحه أغنية “في الحفلة”، التي اتجه فيها إلى المهرجانات الشعبية، واصفًا إياه بأنه باع نفسه بالرخيص، معقبا: “بعد كده هتعيط يا محمد، دلوقتي مش حاسس بحاجة بس بكرة العياط هيملى المكان تحت رجليك”.

 

وقال محمد فؤاد: “في بني آدميين أصعب من كورونا، ولازم أرد مدام الأمور وصلت لكده، وردي هيزعل الأستاذ حلمي جدًا، ومش هقدر أعدي حدود الإنسانية والأخلاق اللي اتربيت عليها، ومش هعدي الموضوع بالساهل”.

وأضاف محمد فؤاد، في مداخلة متلفزة: “اللي قاله في حقي تجاوز لا يُغتفر، لو إنت مين مش هعديه عليك، أنا حد ولا بيجي ناحيتك ولا بيتناقش معاك في أمورك أو أعمالك”.

 

واعترض محمد فؤاد على لفظ “العياط” الذي هاجمه به حلمي بكر، مشددّا على أنه لا يبكي إلا على مصر لو كانت بحالة صعبة، كما أنه لا يبكي سوى على شقيقه أو شهيد، مردفًا: “إيه اللفظ دة!؟، أنا عمري ما سمعت لك أغنية، ونازل تقطيع في الناس، وبياخد رزقه بشتم الناس”.

 


لا توجد تعليقات

اكتب تعليق