.

logo




شاهد .. أول رد من سارة ابنة أحمد بدير على سخرية مي العيدان من والدها

خرجت الشابة سارة بدير ابنة الفنان المصري القدير أحمد بدير عن صمتها، وقررت الرد على تنمر الإعلامية الكويتية مي العيدان على والدها.

وفي التفاصيل كانت العيدان قد نشرت صورة لسارة إلى جانب والدها متغزلة بجمالها: “صورة ابنة الفنان أحمد بدير.. والله طلعت بنته مزة .. بنت الأقرع”.

ويبدو أن وصف العيدان للفنان المصري بالأقرع أثار غضب ابنته التي ردت عبر حسابها في فيسبوك قائلة: “طيب انا صحيت من النوم انهارده لقيت مصر كلها بعتالى عن بوست استاذه مي العيدان (الإعلاميه!)… انا اسمع عن حضرتك طبعا واعرف انك شخص مشاكس يعشق التنمر وخصوصا التنمر على الفنانين! … بس حابه اوضحلك كام حاجه كدة”.

 

وأضافت: “أولاً أنا ابوي نجم كبير من نجوم الوطن العربى ومحدش هيسمحلك تتكلمى عليه نص كلمه واعتقد انك شوفتى ده كفايه فى هجوم الوطن العربى كله عليكى الي انا نفسي اتفاجأت بيه وبشكر كل الناس الي ردت غيبتنا ! ثانيا لو الفنانين بالنسبه لك حياتهم مستباحه فأنا مش فنانه عشان تحطينى معاهم فى جمله مفيده(مع احترامي لكل الفنانين طبعا)”.

وتابعت سارة: “ثالثاً ابوي الي حضرتك بتغلطى فيه ده علمني ارفض التنمر بجميع اشكاله وحضرتك غلطتى فانا اكيد مش هسكت ! واخيرا انا ابويا زى القمر ورأيك بعد اذنك احتفظي بيه لنفسك بعد كده”.

ثم عادت سارة ونشرت صورة لها وهي تقبل والدها وكتبت معلقة: “تعرفي يا استاذة مي تلاقيلي عريس أسمراني وقمر كده شبه ابويا”.

وتفاعل الجمهور مع دفاع سارة عن والدها مؤكدين أن العيدان تصرفت بطريقة غير لائقة، فيما تغزل قسم كبير منهم بجمال سارة اللافت جدًا مؤكدين أنها تشبه ملكات الجمال وأنه تملك جاذبية من نوع خاص حتى أن البعض طالبها باقتحام عالم التمثيل كونها تشبه العديد من النجمات العالميات.

ومن أبرز التعليقات: “مين الست دي ومين سمحلها تدي رأيها وهما الفنانين ملهمش خصوصيات كل حاجة كدة على الملأ ايه الارف ده انكل احمد محترم وراجل محترم مَش مستنين رأي سعادتك وده ان دل علي حاجة بدل على الحقد والفراغ والكورونا يا Sara Bedair بتجيب فراغ”.

 


لا توجد تعليقات

اكتب تعليق